تعرفه تبلیغ در گوگل

چند مقاله برای آشنایی با تعرفه های تبلیغ در گوگل

تعرفه تبلیغ در گوگل

چند مقاله برای آشنایی با تعرفه های تبلیغ در گوگل

تعرفه تبلیغ در گوگل (پارت 2 )

چهارشنبه, ۶ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۲۶ ق.ظ

تعرفه تبلیغ در گوگل (2)

مرحلۀ ۷: تنظیم جزئیات

برای تعرفه های تبلیغ در گوگل اطلاعاتی را باید بدانید که ما در مقاله شماره 1 مقدمه اطلاعاتی را در این زمینه به شما توضیح دادیم.حال که برای برای بار اول وارد داشبور تبلیغ در گوگل خود شده اید. در مرحله اول، کمپین تبلیغاتی خود را متوقف (Pause) کنید تا قبل از تنظیمات شروع به کار نکند.

اخیراً گوگل ادوردز یک داشبورد شیک تر نیز به تبلیغ در گوگل اضافه کرده که در هر 2 تای آن را در 2 شکل زیر نشان میدهیم.در شکل اول داشبورد جدید و در شکل دوم داشبورد قدیمی .(بعد از این قسمت به سراغ بحث اصلی یعنی تعرفه تبلیغ در گوگل میرویم).

تعرفه تبلیغ در گوگل

تعرفه تبلیغ در گوگل 2

اگر شما بروی قسمت campaign کلیک کنید می توانید داخل کمپین را ببینید. گوگل ادز ممکن است به طور اتوماتیک گروه تبلیغاتی را ایجاد نموده است. کلمات کلیدی اصلی ترین عامل تغییر تعرفه های تبلیغ در گوگل هستند.

اگر شما بروی ads group کلیک کنید می توانید کلمات کلیدی موجود در داخل آن را ببینید.

تعرفه های تبلیغ در گوگل بستگی زیادی به نوع کلمات کلیدی دارد یکی از مورد هایی که تعرفه های تبلیغ در گوگل را سنگین میکند این است که نوع کلمه کلیدی را به صورت broad match تعریف کنید که کلمه را عیناً باید نوشت بدون نیاز به []   و یا ""  . اما این نوع چگونه کار میکند؟

 به طور مثال اگر کسی کلمه ی (تور دبی) را به عنوان یکی از کلمات کلیدی انتخاب کند آن و فردی فقط کلمه ی (دبی) را در گوگل سرچ کند (با این دیدگاه که به دنباله مقاله ای برای مکان های دیدنی دبی بگردد) چون کلمه کلیدی را به صورت broad match  گذاشته فرد سرچ کننده با آگهی آن فرد روبه رو میشود و ممکن است با کلیک بودجه آن فرد را به هدر بدهد و به مقاله با خرید تور مواجه شود.این یکی از مشکلات و موارد تغییر تعرفه های تبلیغ در گوگل است در ادامه به توضیح در باره ی انواع کلمات می پردازیم.

بروی key words کلیک کنید و آن را بروی Phrase Match  تنظیم نمایید.

نکته قوت و مفید Phrase Match این است که اگر فرد سرچ کننده عیناً کلمه شما را در سرچ خود بیاورد و همچنین قبل یا بعد آن چیز دیگری بنویسد آگهی شما به نمایش در می آید (مثلا تور دبی از تهران) . که این  خود تعرفه های تبلیغ در گوگل را به صرفه تر میکند و هزینه کلیک ها هدفمند تر میشود .

گوگل معمولاً به طور اتوماتیک تنظیمات key words را بروی Broad Match قرار می دهد که همان طور که توضیح دادیم اصلاً هدفمند نیست Broad Match به این معنی است که اگر کلمه کلیدی شما به هر نحوی در یک جمله جستجو شود، آگهی شما برای فرد سرچ کننده به نمایش در می آید. مثلاً اگر فردی در گوگل عبارتچگونه می توانم با قیمتی ارزان در خانه آجر درست کنم؟را سرچ کند، قطعاً به دنبال خرید آجر ارزان قیمت نیست. پس، Broad Match آن چیزی نیست که شما نیاز دارید. در حقیقت، می توان گفت در Broad Match معنی و مفهوم عبارتِ تبلیغِ شما مهم نیست. تنها کافیست کلمه کلیدی شما در عبارتی که جستجو گر ها سرچ می کنند وجود داشته باشد تا آگهی برایشان به نمایش در آید.که تعرفه های تبلیغ در گوگل را تا حد زیادی بالا می برد و دیگر کمپین هدفمند نخواهد بود.

گزینۀ دیگر Exact Match می باشد که خیلی دقیق و هدفمند می باشد. در Exact Match، تبلیغ شما تنها به جستجوگرانی نمایش داده می شود که دقیقاً همان key word شما را جستجو کرده باشند (در مثال این مقاله کلمه کلیدی را "تور دبی" تعریف کردیم).

معمولاً Phrase Match بهترین گزینه را ارائه می دهد. در Phrase Match کلمه کلیدی شما می تواند علاوه بر شکل دقیق خود، به شکل عبارات مختلف نیز به کاربران نمایش داده شود.

به عنوان مثال اگر یک فرد جستجو کننده  عبارت  "تور دبی از تهران " را در گوگل سرچ کند، آگهی شما برایشان نمایش داده می شود.که بهترین ترین حالت در بهینه سازی تعرفه های تبلیغ در گوگل است. چون ممکن است شما کلمه کلیدی را که خیلی ممکن است به بیزینس شما کمک کند را فراموش کرده باشید.

حال فقط یک کار برای انجام دادن تبلیغ در گوگل باقی مانده است.

مرحلۀ ۸:

بدست آوردن نرخ تبدیل کاربر به مشتری(با احتساب تعرفه های تبلیغ در گوگل)

اگر به خاطر داشته باشید در آغاز این مقاله در بلاگ قبلی گفتیم که همۀ این فعالیت ها موقعی که نتواند جذب مشتری کند کاملاً بی ارزش است؟ به همین علت شما باید تمام کمپین ها و key words  خود را به دقت دنبال کنید. اما سوال اینجاست: “گوگل چگونه این کار را انجام می دهد؟

از طریق چند خط کدنویسی.

بخش مهم در تعرفه های تبلیغ در گوگل conversion است:

شما این قابلیت را دارید که در صفحه ای که کاربران بعد از خرید محصول مشاهده می کنند، کُدی قرار دهید تا به گوگل اطلاع دهد. هر بار که خریدی از وب سایت شما انجام می گیرد این کُد به تبلیغ در گوگل اطلاع می دهد که فردی از طریق کلیک بروی آگهی محصولی را خریداری کرده است.

برای دستیابی به این کُد باید به قسمت Tools بروید و سپس بر روی گزینۀ Conversions کلیک نمایید.

بروی Add Conversion کلیک نمایید.

حال وب سایت خود را برگزینید.

در این قسمت اطلاعات خود را وارد کنید (اطلاعات واجب در این بخش نام شما و ارزشگذاری برای این تبدیل است).

اکنون بروی Save کلیک نمایید. در ادامه باکسی به نمایش در می آید که همان رشته کُدی است که در انتظارش بودیم.

حال کافیست این کُد را کپی کنید و آن را به کد HTML صفحه ای که پس از خرید به مشتریان نشان داده می شود، بیفزایید (صفحه ای که افراد پس از خرید محصول مشاهده می کنند.)

این امکان وجود دارد که این کُد در ابتدا در داشبورد گوگل ادوردز شما خطای Unverified دهد، اما بعد از چند ساعت یا نهایتاً یک روز ، این error بر طرف میشود. که این نیز خود در بهبود تعرفه های تبلیغ در گوگل به شما کمک میکند.و متوجه میشوید که تبلیغتان منجر به خرید شده است یا نه؟

وقتی که کلیه این مراحل پایان یافت، به قسمت campaign ها بروید و آن را از توقف دربیاورید. (همان Pause و  Enable که در بالا خدمتتون عرض کردیم) تبریک می گوئیم، اکنون شما اولین کمپین google adwords خود را با بهینه ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل راه اندازی کرده اید!

امیدواریم این مقاله در باره تعرفه های تبلیغ در گوگل بهترین اطلاعات را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشد.

مقاله های دیگر مارا در رابطه با تعرفه های تبلیغ در گوگل دنبال کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی