تعرفه تبلیغ در گوگل

چند مقاله برای آشنایی با تعرفه های تبلیغ در گوگل

تعرفه تبلیغ در گوگل

چند مقاله برای آشنایی با تعرفه های تبلیغ در گوگل

تعرفه تبلیغ در گوگل (4)

سه شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۲۶ ق.ظ

تعرفه تبلیغ در گوگل (4)

در این مقاله امروز میخواهیم درباره ی تاثیر Quality آگهی شما بر روی تعرفه ها صحبت کنیم.

یکی از مهم ترین چیز هایی که شما باید در ارتباط با تعرفه تبلیغ در گوگل به آن حتما توجه داشته باشید بحث quality آگهی شماست که خود گوگل بر اساس میزان دیده شدن و کلیک خوردن آگهی شما را می سنجد.هر چه این کیفیت بالا تر باشد گوگل هزینه کمتری از شما برای اول دیده شدن و کلیک خوردن کسر میکند.

و همچنین مسائل دیگری از قبیل seo سایت شما تاثیر مهمی در کم تر شدن هزینه های تبلیغ در گوگل شما دارد که باید تا آن جا که امکانش را دارید در بهینه سازی سایت خود رسیدگی به عمل آورید.کلمات کلیدی مناسب برای سایت خود قرار دهید ، در کد نویسی سایت خود بهینه سازی کنید ، از عکس های مناسب و جذاب برای سایت استفاده کنید ، حتما برای سایت و بیزینس خود از صفحات مجازی از قبیل linkedin ، facebook ، twitter ، به خصوص google plus استفاده کنید (توجه داشته باشید که گوگل به google plus  احمیت زیادی میدهد) و لینک آنها را داخل سایت خود حتماً بگذارید. با این کار وقتی سئو سایت شما بالا باشد تعرفه های تبلیغ در گوگل برای شما کمتر محاسبه میشود و در نتیجه هزینه هر کلیک برای شما ارزان تر محاسبه میشود. به شما توصیه میکنیم که به این موضوع حتما توجه جدّی داشته باشید.

زمان بندی ساعات نمایش آگهی شما در روز نیز بخش مهمی در تعیین غیر مستقیم تعرفه های تبلیغ در گوگل شما دارید به طوری که اگر شما در ساعت های غیر اداری آگهی خود را به نمایش در بیاورید به گونه ای که بیزینس شما در آن بازه زمانی در خارج از ساعات اداری باشد و با کلیک خوردن مشتریان شما با شما تماس بگیرن و موفق به صحبت نشوند در اصل بودجه خود را حدر داده اید.

همچنین روز های هفته نیز نقش مهمی در تعیین این تعرفه های تبلیغ در گوگل دارند به طور مثال شرکت ها معمولا در روز های شنبه تا 4 شنبه به طور کامل و در روز های 5 شنبه به صورت نیمه وقت فعالیت میکنند توجه داشته باشید که با گذاشتن آگهی شما برای تمامی روز های هفته باعث میشود که روز جمعه هم به نمایش در بیاید که مجدداً منجر به هدر رفتن بودجه شما میشود پس باید این مسئله را در تعیین تعرفه های تبلیغ در گوگل جدی گرفت.

یکی دیگر از اساسی ترین نکات در ارتباط با کم هزینه تر شدن تعرفه های تبلیغ در گوگل کلمات کلیدی است که اگر از دو صورت phrase match و یا broad match استفاده میکنید حتما باید از کلمات کلیدی استفاده کنید به طور مثال یک شرکت کار تبلیغات در گوگل را به مشتریانش ارائه میدهد ولی نمی خواهد آن را به مشتریانش آموزش دهد پس کلمه آموزش را باید به عنوان کلمه ی منفی کلیدی set بکند.تا از سرچ شدن کلمه ی آموزش گوگل ادوردز جلوگیری بکند تا بودجه اش به هدر نرود این نیز یک روش غیر مستقیم در کم تر کردن تعرفه های تبلیغ در گوگل میتواند به شما کمک کند.

یکی دیگر ازعامل کمک کننده در کاهش هزینه های تبلیغ در گوگل کاهش یا افزایش درصدی میزان بودجه برای هر کلیک است که در داشبورد جدید در شکل زیر قسمت انجام این کار وجود دارد:


در این قسمت میتوانید به میزان درصدی از بودجه خود هزینه های یک روز خاص که خود شما انتخاب میکنید افزایش یا کاهش دهید .اما این روش معمولا در میان افراد استفاده زیادی نمیشود. در شکل زیر قسمتی که این کار را میتوانید انجام دهید نشان داده شده است:


عامل دیگر در تعرفه های تبلیغ در گوگل یک سری از نکات ریز است که باید به آن توجه کنید مثلا اگر یک کلمه کلیدی را در 2 نوع کلمه کلیدی بزارید سیستم اشتباه میکند و هزینه از شما کسر میشود ولی شما قادر به دیدن آگهی خود نخواهید بود در اصل سیستم قاطی میکنه.نکته دیگر این است که شما میخواهید هزینه کلیکی خود را در یک آگهی 2 دلار کنید اما از سوی دیگر برای ad group خود ماکزیمم هزینه کلیک را 1 دلار گذاشته اید که در این صورت نیز سیستم با مشکل دچار میشود.

نکته دیگر این است که تا جایی که ممکنه بودجه روزانه خود را بعد از ست کردن کاهش ندهید در بعضی مواقع باعث میشود آگهی شما دیده نشود.

نکته دیگر مربوط به تعرفه تبلیغ در گوگل device   است که باید خیلی به آن توجه کنید مثلاً :

ممکن است سایت شما responsive نباشد (که مشکل خیلی بزرگی در seo  است). حتما باید tablet وmobile  را از سرچ کننده گوگل حذف کنید در غیر این صورت با نمایش آگهی شما در گوشی به نمایش در می آید و با کلیک سایت شما باز میشود اما سایت شما به علت responsive نبودن در به نمایش در آمدن به مشکل میخورد.

در مقاله های قبلی که درباره ی conversion نیز صحبت کردیم عاملی دلخواه برای بهبود تعرفه تبلیغ در گوگل است . زیرا متوجه میشوید که آیا از سایت شما خریداری نیز شده است یا خیر که نقش مهمی در این موضوع دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی